Ideaal voor in de zomer, een lekker verfrissende ijssandwich. Hierbij worden dan ook enkele lekkere dingen gecombineerd. Vergeet zeker niet de andere variaties ook te bekijken!

Ingrediënten

  • Maïswafels: 4 stuks
  • Vegan kokos-ijs: 100 gram
  • Pindakaas: 1 el
  • Chocolade vlokken: een handvol

Bereidingswijze

  • Stap 1: 
    Neem de maïswafels uit de verpakking en leg enkele klaar. Dat is gemakkelijker om nadien deze te verwerken als het snel moet gaan.
  • Stap 2: 
    Neem het kokos-ijs, neem dit een kwartiertje voordat je begint met verwerken uit de diepvriezer zodat het een beetje zachter kan worden. Gebruik je niet de volledige pot? Geen probleem, neem dan enkel wat je nodig hebt in een klein kommetje en plaats dit binnen handbereik. Smeer het kokos-ijs open bovenop de maïswafel zodat je een dun laagje ijs krijgt. Heb je graag een dikkere laag, doe gerust!
  • Stap 3:
    Neem de pindakaas en smeer dit voorzichtig door het kokosijs heen zodat er overal wat pindakaas is. Doe dit zeer voorzichtig zodat je kokos-ijs niet smelt.
  • Stap 4:
    Voeg als laatste de zelfgemaakte chocoladevlokken toe. Strooi naar believen bovenop deze ijs-sandwich. Plaats dit in de diepvriezer om het ijs opnieuw goed te laten opstijven voor ongeveer een uurtje. Dit is klaar om te serveren!

Welk kokos-ijs is vegan en glutenvrij?

Ik gebruikte het chocolade-ijs van dokter grunschnabel. Dit ijs is vegan en glutenvrij: snow-white

Je kan dit bijvoorbeeld vinden in de albert heijn in jouw buurt (BE en NL)

Welke chocoladevlokken zijn gluten- en melkvrij?

Je kan chocoladevlokken gemakkelijk zelf maken door een stuk pure glutenvrije, melkvrije chocolade te nemen en deze te schaven tegen een kaasschaaf.

Doe dit voorzichtig en zorg ervoor dat de chocolade niet superhard is (dus niet te koud).

Enkele variaties

Ijssandwich met chocolade, bessen en zaden

Ijssandwich met framboos, bessen en amandel

Ijssandwich met kokos en frambozen

Ijssandwich met 3 keer chocolade